hirdetés

hirdetés
Bejelentkezés..

Legutóbb nézted


Kapcsolat az ördöggel

Gyártás után: Moziforgalmazás 3.

Gyártás után: Moziforgalmazás 3.
Mozik, mozihálózatok, minden egyebek. A cikksorozat befejező, 3. része.

Mozik:

Itt elsősorban arról írnék, hogy ha a fent említett kritériumoknak megfeleltünk, akkor hogyan, és milyen mozikkal vehetjük fel a kapcsolatot, ha dvd-ről szeretnénk forgalmazni filmünket. Szinte kizárólag az art mozihálózatban reménykedhetünk, a plázák mozijai kizárt, hogy a független alkotásokat bevállalnák. Ugyanakkor – mint azt már korábban leírtam- ez nem feltétlenül baj, hiszen a filmszínházak nagy része ma beletartozik ebbe a kategóriába.

Fontos, hogy ha magunk forgalmazzuk a filmet egy cégen keresztül, akkor annak a cégnek legyen benne a tevékenységi körében a filmkészítés, illetve az azzal kapcsolatos teendők. Ezek után pedig nekünk magunknak kell felvenni a kapcsolatot az egyes mozik vezetőivel, terjesztőivel. Ha a nagyforgalmazáson kívül eső kezdeményezéssel találkoznak általában nyitottak, de mindenképpen bekérik a filmet, és csak azután döntenek, ha megnézték. Sokan olyan helyzetben vannak, hogy ha valamilyen okból nem kaptuk meg az art besorolást, akkor nem tudják vetíteni az alkotásunkat, vagy maximum csak egy-két alkalommal. Persze, egyébként is másképpen állnak a független filmhez, tulajdonképpen mihelyst lesz egy előadás, amelyikre csak néhány ember ül be, máris lekerülünk a programról. Nagyforgalmazóknál mindig van egy adott előadásszám, amit szerződésben rögzítenek, szinte függetlenül a látogatottságtól.

Azt sem árt tudni, hogy nézőszám szempontjából a legideálisabb időpont a bemutatóra október és március hónap közé esik. Az óraátállítás, és a tavasz beköszöntével ugyanis egyre kevesebben választják a szórakozásnak ezt a formáját, egyre többen töltik idejüket inkább a szabadban. A nyári időszakban már szinte csak a nagy megaprodukcióknak, a hatalmas médiakampánnyal rendelkező amerikai filmeknek van esélyük.

A mozik a bevétel 40-50 százalékát adják tovább a bevételnek, de ez változhat, hiszen mindig külön megegyezés kérdése. Nagyforgalmazásba került filmeknél a nézőszám és a bemutató gyakorisága is befolyásolja ezt a tételt.

A port.hu-n, és a különféle műsorfüzetekben nem árt hétről hétre figyelemmel kísérni, hogy mindig pontosan jelennek-e meg különféle adatok akár a stábról, akár a bemutatási időpontokkal kapcsolatban, mivel viszonylag gyakran történnek kisebb elírások, tévedések, előfordult már az is, hogy egy magyar film mellé a „feliratos” jelzőt biggyesztették. És ez még a legkevesebb! A legrosszabb az, ha az előadás nem szerepel az aktuális számban vagy a vetítés ideje, helye van elírva.

A bemutató előtt egy-két héttel érdemes egy sajtóvetítést szervezni, és a különféle újságok, tévék és internetes portálok képviselőit elhívni. Ők segítenek abban, hogy a filmnek minél több helyre híre menjen. A meghívót azonban már a vetítés előtt akár másfél héttel is érdemes kiküldeni, hogy az adott sajtó munkatársai előre számolhassanak az eseménnyel.

Nézettség:

Végül pedig nem árt tudni, hogy az, hogy hány néző megy be a filmünkre, olyan mértékben függ a fentebb felvázolt tényezőktől, hogy akinek valaha is része volt ennek a munkafolyamatnak a lebonyolításában, az már soha nem von le a semmilyen következtetést a film minőségére abból, hogy hányan nézték meg. Sokkal inkább lehet a nézőszámból a marketing és a reklám milyenségére következtetni. Ez pedig elsősorban pénz függvénye csupán, mint ahogy az is, hogy hány kópiával kerül a film bemutatásra. Ez főleg azért fontos, mert az össznézettség igen jelentős része még ma is nagyban az első egy-két hét alatt alakul ki. Ha egy filmből 10-15 kópia készül, akkor azt azonnal be tudja mutatni a budapesti premierrel akár egy időben a vidéki mozik nagy része is, míg ha csak néhány kópia áll rendelkezésre, akkor akár hónapokat is várhatnak egy filmre, és amikor végre bemutatják a csökkenő reklámok és az egyre érkező újdonságok miatt, egyre kevesebben lesznek kíváncsiak a produkcióra.

Bodza László


Moziforgalmazás 1.

Moziforgalmazás 2.

Moziforgalmazás 3.



vissza  


Hozzászólások



Mit szólsz hozzá? Kiegészítenéd valamivel? Gondolatod támadt?

Hiba, elírás esetén inkább üzenj a szerkesztőségnek.

Ha bejelentkezel, te is hozzászólhatsz!


******

Hozzászólások

# További témák

Egyéb megjegyzések



hirdetés

Hirdetések

# További hirdetések
# Add fel most a hirdetésedet







SDP-SME


PannonScript