hirdetés

hirdetés
Bejelentkezés..

Legutóbb nézted


Kapcsolat az ördöggel

A repülő biliárdgolyó klánja

A repülő biliárdgolyó klánja
Trükk a Rókafutamból
A Rókafutam 17. jelenetében Dákós, a pénzzel meglógni kívánó ?játékostársát? egy fekete 8-as biliárdgolyóval dobja fejbe. Ez a trükk jelenet sok rajongóknak tetszett, és sorra kaptuk a visszajelzéseket, hogy hogyan is készült. E cikk keretein belül erre most fény derül.

Az alapok: Természetesen nincs számítógép vezérelt kameradarunk, sem nagysebességű kameránk, és hát az sem egészséges, ha a szereplőket biliárdgolyóval fejbe dobáljuk. Elvégre a következő filmben még jól jöhetnek. Vagyis ezek nélkül kell megvalósítani a trükköt. Kell hozzá egy csésze ötlet, egy kanál 3D Studio Max 5, és egy csipetnyi Adobe Premier 6.01.

Első lépés: Felvétel, és tessék! Dákós megfordul, dobást szimulál, kamera határozottan svenkkel, majd megtorpan a Luzeren. Rendező kiált: Most! És a Luzer hanyatt vágódik, mintha csak fejbe dobták volna. És ennyi.

Második lépés: Capture után dolgozzuk meg egy kicsit a fent felvett nyersanyagot. Szeretnénk, ha svenk közben a kamera rázoomolna a repülő golyóra (ami még ugyan nincs a képen). Megnyitjuk az Adobe Premieret 6.01-et. Importáljuk a nyersanyagot, és ráhúzzuk az A videó sávra. A zoomolást filterrel fogjuk megoldani. Erre a legalkalmasabb a Camera View filter. Rá is húzzuk a filmre, ám ezzel még semmit nem értünk el, mivel egy oda-vissza zoomot szeretnénk, méghozzá animálva. No hát animáljuk akkor a szűrő paramétereit.
Az Effect Controls panelen látjuk a Camera View paramétereit. A közvetlen a vastag betűvel irt Camera View szöveg mellet, balra van egy üres jelölő négyzet. Ez az Enable Keyframing opció. Kattintsunk bele, és ekkor a helyén megjelenik egy kis stopperóra. Most engedélyeztük a szűrő animálását. Használjuk is ki a helyzetet!
A Timle Line ablakban a Video 1A sáv fejlécében van egy szem ikon, mellette egy üres négyzet, majd egy jobbra mutató nyíl. Na erre a nyílra bökjünk rá! Ekkor legördül a videosáv és látható lesz a Track sáv. Ezen a Track sávon látjuk a filterhez rendelt keyframe-ket (magyarul: kulcskockákat). Állítsuk az időcsuszkát a videó elejére, és módosítsuk a Camera View zoom paraméterét 10-re. Aztán húzzuk az időcsuszkát a videó közepére, és állítsuk a Zoom paramétert pl. 5-re. Aztán a videó végén megint 10-re állítjuk. Megfigyelhető, hogy a módosítások helyén keyframe-ek jöttek létre. Sőt, az is, hogyha a mozit lejátsszuk akkor a filter paramétere folyamatosan változik. Előbb csökken, majd növekszik az idő múlásával arányosan. Ízlés szerint eljátszhatunk a beállításokkal, aztán mehet a render!

Harmadik lépés: Jöhet a 3D Studio Max 5. Készítünk egy golyót /ezt nem részletezem :o)/, majd ráhúzunk egy fekete 8-as bőrt. Ha nincs ilyen skin-ünk, akkor könnyű szerrel lehet rajzolni, vagy digitális fényképezőgéppel mintát venni.
Jöhet a világítás. Fontos, hogy a fények a nyersanyagban lévő fényforrásokhoz igazodjanak. Így élet hűbb. A jelenet hátterének állítsuk be a Premiere-ből kirenderelt mozit. És már kezdhetjük is animálni a golyót. Na most ez ízlés dolga, hogy ki hogyan csinálja. ?Mindenki máskép csinálja?? Egy ráérős profi valószínű a Max Camera Tracker rendszerét használná, ám én sem profi, sem pedig ráérős nem vagyok. Így úgy döntöttem, hogy 5 kockánként kézzel animálom a golyó repülését a hátérben mozgó videóhoz. Mivel 2 másodpercről volt szó, és még rá is éreztem a megfelelő beállításokra, így 5 perc alatt elkészült az animáció. Természetesen egy Motion Blur (mozgáselmosódás) effektet még kapott a golyó az élethű mozgás kedvéért.
Más nem marad hátra, mint lerenderelni az animációt, majd a kész anyagot bevágni filmbe.

Kb. ennyi :o)

Rendezőbácsi ? Feelingflash
http://www.feelingflash.hu



vissza  


Hozzászólások



Mit szólsz hozzá? Kiegészítenéd valamivel? Gondolatod támadt?

Hiba, elírás esetén inkább üzenj a szerkesztőségnek.

Ha bejelentkezel, te is hozzászólhatsz!