hirdetés

hirdetés
Bejelentkezés..

Legutóbb nézted


Kapcsolat az ördöggel

Virtuális szereplők élő környezetben

Virtuális szereplők élő környezetben
A cikk a Computer Panorama - 2004. szeptemberi számában jelent meg először. (Hollywoodi trükkök - otthon)
Otthoni számítógépünkkel manapság már nem csak a képanyagok megvágását és feliratozását tudjuk elvégezni. Korábban elképzelhetetlen, trükkös képeket, képsorokat tudunk masinánkból elővarázsolni. Ehhez legtöbbször nem is kell méregdrága kiegészítő eszközöket, célhardvereket vásárolnunk. (feltételezve, hogy nem moziban szeretnénk elkápráztatni barátainkat.)

A mozifilmek elképesztő trükkjei nagyjából négy csoportba sorolhatók:
1.Virtuális tárgyak, ?szereplők?, élő környezetben, (Jurassic Park)
2.élő szereplők virtuális környezetben, (Matrix)
3.montázsolt élő felvételek, (Kontroll: ?elugrás? a metró elől)
4.vagy az előbbi változatok különböző kombinációi egy többszörösen manipulált képsorozatban.
Hasonló trükköket mi magunk is készíthetünk. (Természetesen nem árt, ha rendelkezünk egy videó-, vagy egy jobb minőségű webkamerával a képrögzítéshez.)

Elméleti tudnivalók.

A számítógéppel generált tárgyak, ?szereplők? behelyezése egy élő felvételbe, talán az egyik legkönnyebben megvalósítható digitális trükkök egyike. Természetesen ne gondoljuk azt, hogy befektetett munka és tapasztalat hiányában, rögtön szemet kápráztató képsorokat gyárthatunk. Vannak azonban primitív esetek, melyeket kis odafigyeléssel, könnyedén megvalósíthatunk. Először is gondoljuk végig, hogy mire kell figyelnünk az ilyen trükköknél! Képzeljünk el egy helyszínt...

Előkészületek.

Akinek rendelkezésére áll egy digitális fényképezőgép, vagy kamera az percek alatt hozzájuthat egy képhez. Aki még a hagyományos eszközökkel dolgozik, annak sajnos marad a szkennelés. Szóval a képen legyen mondjuk egy asztal melyen hétköznapi tárgyak pihennek. Természetesen bármilyen helyszín jó, ha van konkrét elképzelésünk a trükk végeredményét illetően. Például fotózhatunk városrészletet, parkoló autókat is. Miután beszkenneltük, vagy memóriakártyáról áttöltöttük gépünkre a fényképet, vizsgáljuk meg az előző fejezetben leírt dolgokat. Jelen esetben az asztalról készített képet...

Programok nyújtotta lehetőségek.

Közel egy évtizeddel ezelőtt, Hollywoodban is hasonló problémával néztek szembe a trükkmesterek: élőben felvett szereplőket kellett összemontírozni virtuális szereplőkkel. Szükség volt egy olyan eljárásra, amellyel kényelmesen, a számítógép előtt ülve megoldható a probléma. Ez volt a Front Projection Image Map...


A trükk létrehozása.

Akkor hát vágjunk bele: készítsünk egy lapot és készítsünk egy ?szereplőt?. A lap az asztalt fogja modellezni. A lapot töltsük be a layouterbe, majd a fényképet adjuk meg textúrának, Front Projection Image Map-ként. Ezután a lapot lehetőleg ne mozdítsuk el a helyéről és ne is forgassuk el! A nézőpontot a kamera mozgatásával találjuk meg! Sokat segít, ha az előzőekben már említett módon, a képet beadjuk a szerkesztőablak hátterébe. Így a kamera szemszögéből látjuk majd a képet és sokkal könnyebb lesz felvenni a fényképezésnél használt távolságot, illetve pozíciót. Merthogy most azt kell tennünk...

Vector / SDP.


Folytatás az Systron Digital Pictures honlapján...





vissza  


Hozzászólások



Mit szólsz hozzá? Kiegészítenéd valamivel? Gondolatod támadt?

Hiba, elírás esetén inkább üzenj a szerkesztőségnek.

Ha bejelentkezel, te is hozzászólhatsz!