Vegyél fel egy totált (master), majd a közelieket. Ebből össze tudod vágni a jelenetedet.
 
Minden egyes felvétel előtt ellenőrizd:
Fehéregyensúly. Fényerő. Élesség. Kompozíció (vízszint). Vedd figyelembe kompozíciónál, hogy a kamera által mutatott képen a megjelenő levő ikonkákat bele kell kalkulálni a képbe. Azt is kalkuláld bele, hogy a kamerán látható kicsi kép hogyan fog kinézni az asztali képernyődön, vagy a tévéden nagyban. Ha mobillal filmezel vízszintesen tartsad (landscape).
 
Forgatókönyv: Legyen a karaktereknek karatere, jelleme, emberi tulajdonsága. Érzelmei. Igazíthatod a karakterekeket a jelentkező szereplőkhöz.
 
Legyen szerethető karakter, akiért izgulhatunk. Gyerek, kutyus, anya, szerelmes-társ. Legyen közöttük kapcsolat, érzelem. Megdobja a feszültséget.
 
Én szeretem a szokatlan dolgokat. Te nem biztos, viszont az amatőrfilmet emlékezetessé teszi. Bátran. Itt még meg teheted, nem szól bele stúdió, a nézettséghez kötött bevétel sem mérvadó.

Nem bűn másolni, azzal tanul az ember. Gyakorlás képpen lemásolhatsz egy jelenetet egy alkalmas filmből. Beállításokat, vágásokat figyeld meg.
 
Egész napos forgatás esetén gondoskodj ételről, italról. Távolról érkezőknek utazási költségtérítést kínálj fel.
 
Ha lehet, tarts próbákat mielőtt a helyszínre mentek. A helyszín korlátozottan áll rendelkezésre, ha felkészülten érkezel, időt spórolsz. Rengeteg dolgod lesz úgy is, hogy nem ott kell mindent kitalálni. Ráadásul a próbák során a szereplők jobban megismerhetik egymást, mire élesbe kerülnek kevésbé lesznek egymásnak idegenek. Ha nem ér rá egyszerre mindenki, valaki beugorhat a hiányzó szerepére a próba idején.
 
A forgatási idő mindig több, mint gondolnád. 2-3-szor. Főleg, ha felkészületlen vagy és improvizálnod kell a helyszínen.
 
Utánfutók: a résztvevők időnként elhoznak hozzátartozót, barátot, barátnőt, gyereket. Mind pozitívan, mind negatívan hathatnak a hangulatra. (unatkoznak, vagy beledumálnak; esetleg ha kaphatnak valami feladatot, akkor jobban kibírják, esetleg hozzanak magukkal olvasnivalót.)
 
Rövid film vs hosszabb (45-60)

Rövid film: könnyebb megszervezni, többen megnézik interneten, ha elrontod, kevesebb erőfeszítés megy kárba.

Nagy film: a snitteket végig kezelni, mindig megtalálni nehéz, kevesebben néznek végig egy hosszú amatőr filmet az interneten. Viszont erre már lehet mozivetítést szervezni, ismerősöket meghívni, nagy, élő premiert tartani.
 
Senki se fogja megcsinálni helyetted a filmötletedet neked, ha csak nem viszel pénzt, kiemelkedő ötletet vagy más motivációt, saját belefektetett munkát.
 
A hang a film fele. Ne becsüld alá. Ha nem értesz hozzá, igen is keress, fizess meg egy hangszakembert. Ha másra nem, akkor erre kell pénzt áldozni. Kivéve, ha zörej és beszéd nélküli kész zenés filmet csinálsz. De ha mégsem szeretnél erre áldozni: a legfontosabb, hogy érthető legyen a szöveg. Szükség esetén inkább használj utószinkront.
 
Szobában a fény mindig kevés, a csillár nem jó. (kell az a reflektor) Szabadtéren a fény sosem a megfelelő irányból érkezik. (kell derítő: bármilyen nagy fehér lap)