hirdetés

hirdetés
Bejelentkezés..

Legutóbb nézted


Kapcsolat az ördöggel
régi fájl

Hozzászólsz a témához

Neved: ismeretlen
Felhasználónév:
Jelszó:
Hozzászólásod:
Pofák:
Link leírása:
Link (http://):
...


A téma: Világítás, fény

<< Frissebb Régebbi >>

86031. xperhz  2018-11-05 12:35:28


annyival azert kiegeszitenem:
a \"legalapabb\" vilagitas nem 3pontos ha a legaltalanosabbra gondolsz akkor lehet. de siman portreznak egy fenyforrassal is.
alabb van egy tok jo osszesito a klasszikus bevilagitasi tipusokrol Link! lighting guide

Válaszolok<-   

86025. RCS  2018-11-01 19:36:17


"A jövő reményeim szerint egy raw felvétel lenne, aminél vágáskor határozzák meg a korrekciókat, illetve adnak javaslatot, hogy a szoftver hogy játssza le. "

Egyébként ez nem a jövő, ez már jóideje létezik

Válaszolok<-   

86022. RCS  2018-11-01 19:12:59


Olyan hogy kevesebb mesterséges fény kell, nincs. A fény művészi eszköz, minden filmben, reklámban, videoklipben, még a gagyi reality show-kban is nagyon fontos a mesterséges megvilágítás, Hogy miért? Mert a nap sem fog kétoldalról sütni soha sem. Három oldalról még kevésbé. Mivel csak egy van belőle az égen és az édeskevés, hiába nagyon világos . A legalapabb szituáció az a hárompontos bevilágítás. Olvass utána, három fényből áll és mindnek nagyon fontos szerepe van. A derítés nem azért kell hogy látszódjon az emberek arca, hanem azért mert el kell különíteni őket a háttértől, fény/árnyék hatásokat akarnak létrehozni, dramaturgia miatt előtérbe helyezni őket, vagy épp eljelentékteleníteni vizuálisan, stb. Ezt nem lehet simán egy nagy kontrasztátfogású kamerával pikkpakk felvenni, mert 10x annyi utómunka kell hozzá mintha csak odatartanál egy 1000Ft-os derítőlapot a színészed mellé. Mit csinálsz egy erdőben amikor a levelek rányékai miatt olyan foltos a szereplőd arca mint egy tehén oldala? Elmondom: diffúzorokat raknak fel. Ez csak egy könnyen felfogható példa a millióból.
Dióhéjban ennyi, de esküvői videózáshoz biztos jó a hdr meg a nagy kontrasztátfogás mert ott abból dolgozol ami épp adott Vakítani kell a parasztot, ez már csak így megy. Ahol igényesség, idő, vagy rendes büdzsé van kompozíciót tervezni, ott mindig terveznek, fényelnek és világítanak.

Válaszolok<-   

86020. beka  2018-11-01 15:46:35


Nem arra gondoltam az imént, hogy a cél a fekete világosítása, hanem a gradáció módosítása. A derítésnél is pontosan ezt csinálják, mert még a moziban is korlátozott a kontrasztarány, a tévében pedig eddig még annak is csak töredéke volt. A jövő reményeim szerint egy raw felvétel lenne, aminél vágáskor határozzák meg a korrekciókat, illetve adnak javaslatot, hogy a szoftver hogy játssza le. Ettől az egyéni beállítások kal mindenki eltérhet. Szóval a lényeg, hogy kevesebb mesterséges fény kellene.
Még annyit: mindenki belenyúl már most is a színekbe, keménységbe. Csak a moziban lehet megmutatni, mit akart a rendező. Én ezt a részét nem érzem problémának.

Válaszolok<-   

86017. OSSYNI  2018-10-31 23:41:44


Sokminden keveredik itt már HDR néven egyébként.

A HDR amit elsőnek inkább telefonokban és fényképészeknél nagy fotoshop mestereknél szoktak így nevezni az egy technológiai parasztvakítás, ami jó képminőséget nyújtott egy alsó és felső exponálású képet mos össze egyfajta magas szintű algoritmus,(vagy a fotoshop mester által) a végeredmény jobb képminőség, videóknál ez nem nagyon müxik, de volt már rá példa erre is (nem használták, hülyeség).

És van a komolyabb kamerákban a HDR, (dslr,milc is) ami cinelog, c-log, s-log, stb néven szoktak futni. Ezek képe kifejezetten ocsmányszar, amit kifejezetten utómunkához van kitalálva. Itt az alsó és felső expozíció helyett a képet egy közép szürkeárnyalatos egységben menti el a kamera. Ez a kép önmagában nem való semmire, kifejezetten utómunkára van tervezve, itt a HDR élményt te magad hozod létre.

És van a tv HDR képe, amit egészen egyszerűen nem tudok hova tenni mert a világ legnagyobb kamuja !
A HDR képinformációk nem léteznek a kép bemenetén, azt a TV generálja valós időben bele !
Uram bocsássa meg, de ha filmet nézek, én azt szeretném a rendező elképzelése szerint látni, nem egy tv algoritmusára bízni, mert bizony bár a műszaki áruházakban a reklámvideók és a youtube videók kivétel nélkül nagyon szépen elmagyarázzák miért is jó az nekem, de egy filmélményt úgy vághat haza mint a Samsung nagy találmánya a 240hz-es motion technológia.
Az egész HDR nem más mint egy végletekig fokozott speciális érzékenységű fényerő- kontraszt - szaturáció kombináció, amit OLED és QLED kijelzőkhöz lehet parasztvakítani, hogy mennyivel jobb a képminőség egy átlag LED-LCD tv-hez képest. Pedig a képminőség a Oledben rejlik, nem a hdr technológiában.
Azért tegyük tisztába a dolgokat. Ami sötét, abból nem lehet egy TV által generált képen láthatóvá tenni.
Ami kiégett fehéren rikít, nem lehet tv által egy algoritmussal visszahozni azt a képinformációt.
Valahol a kettő között pedig úgy kombinálja a képet, hogy azt egy átlagembernek úgy tűnjön, hogy sokkal jobb képet adjon mint a normál kép.
Pedig ha jól utána néz az ember, nem jobb , nem rosszabb a képminőség CSAK MÁSABB MINT AZ EREDETI.
Nekem köszönöm nem kell egy Tv álltal random generált, módosított kép.

A nagy képátló tv-vel egyébként törvényszerűen jönnek ilyen
kényszertechnológiák is, hiszen pl, egy tv adás vagy egy bluray filmnek is a színmélysége hdr ide hdr oda az csak 8 bit !
Egy Oled panel pedig ezt már bőven felülmúlja 10-12bittel, tehát az átmeneteket egy algoritmus köztes színkombinációkra bontja.
Persze, valahol jó dolog ez, csak fából vaskarika, igaz becsapja a szemet, elhiteti, hogy szebb a kép.

Válaszolok<-   

86016. beka  2018-10-31 19:20:03


Ok, elhiszem, nem értek igazán ehhez, csak érzésre mondom. Hiszem azonban, hogy a jövő a természetes fények minél szélesebb használata felé visz majd. A mostani derítés oda vezet vissza, hogy a vetítők, de főleg a tévék árnyalatterjedelme kevés volt, ehhez kellett módosítani a fény/árnyék különbséget. Pár év múlva ott lesz majd az MI a tévében, moziban, s majd az kialakítja a megfelelő terjedelmet. Mivel már most is jóval több amatőr film születik, mint profi, így meg fogják csinálni. Nem lesz hátrányára a filmkészítésnek sem, hogy nem kell majd napsütésben a színésznek a szeme sarkából egy tükörrel foglalkoznia.

Előzménye    Válaszolok<-   

86012. RCS  2018-10-31 18:12:14


Normális stábok soha nem forgatnak természetes fénynél, ebben biztos lehetsz. Még az ÉJjel-nappal Kukapest sem forog lámpák nélkül, sem az utcán sem beltéren. Csak azt nem kötik az orrodra

Válaszolok<-   

86011. Halivud Estevez, a filmestészta  2018-10-31 09:56:31


talán a képérzékelők fejlődtek, CMOS, CCD nagyobb, jobb;
az is lehet, hogy sietnek, nincs annyi idejük, pénzük, igényük bevilágítani egy helyszínt.

De még az is lehet, hogy nem veszed észre a nem természetes világítást, mert olyan profik, vagy úgy filtereznek.

Előzménye    Válaszolok<-   

86010. beka  2018-10-30 19:56:26


A HDR elterjedése eredményezheti azt, hogy többször mernek a filmekben természetes fényt használni? Nekem olyan furcsa, hogy szinte mindenhol használnak segédfényt. Sorozatoknál viszont sokszor látom, hogy kültéri utcai felvételeknél, valószínűleg természetes fénynél forgatnak, és semmi gondot nem látok a képeknél. Nem hiszem, hogy egy forgalmas utcán, mozgó kamerával, tömegben lámpát lehetne használni.

Válaszolok<-   

84618. Pákozdi Attila  2016-04-21 23:05:46


No sikerült feltölteni az egyik akkut egy harmadik fél - nevezetesen a Vivitar - által gyártott töltővel. Legalább is azt jelzi vissza az akku, hogy fel van töltve. A feszültség mérésem is ezt igazolja.
Tény, hogy ezzel az akkuval brutál fénye van a lámpának... olyannyira, hogy egy negyed órány teljes fényerővel való használat után már igencsak felmelegszik a lámpa.
A gyártói szemétkedések... hát igen...

lásd használhatatlan cserélhető optikák... az élességen kívül mindent csak a vázról tudsz vezérelni...

a sony alpha 58-ason a HDMI kimenetre nem a teljes full HD képet nyomja ki Live View esetén hanem azt a képet amit a keresőben látok 4/3-as képarányban.

vagy néha teljesen használhatatlan USM vezérelt élességállítás a profinak mondott Sony kamerákon...

Válaszolok<-   

84617. Hangvadász  2016-04-21 22:04:49


Hát van is olyan, hogy egy-két cucc nem szeret egy-egy memóriakártya-típust...

Válaszolok<-   

84616. RCS  2016-04-21 17:29:15


Hidd el ha a memóriakártyákból ki lehetne olvasni hogy milyen márkájúak, biztos hogy előfordulnának bizonyos gyártók kameráinál gyanús "kártya eredetű" hibajelenségek, esetleg "sebességkorlátozás"

Válaszolok<-   

84615. Hangvadász  2016-04-21 08:08:50


Az akkumulátorok, ha nem használják őket, tönkremennek. Egy négy éve nem használt darab valószínűleg már nem jó.
Egy cégtől meglehetősen barátságtalan lépés szerintem, ha lekorlátozza a termékében azt, hogy idegen akkumulátorral ne menjen, és a saját típusát meg irreálisen, 5-6 szoros áron árulja. Olyan ez, mintha a zseblámpába csak a gyártó cég által forgalmazott ceruzaelemet lehetne beletenni, vagy csak az autógyár által forgalmazott dupla árú benzinnel lehetne használni a gépkocsit. Nem logikus. Ha memóriát szabadon lehet beletenni, áramforrást miért ne lehetne?
A Nikon is csinált már olyan sunyi lépést, hogy valamilyen mondvacsinált indokkal frissítette a firmware-t, aztán kiderült, hogy azért volt az egész, mert azt is beletették, hogy a vendég-akkumulátorral ne működjön a készülék.

Válaszolok<-   

84614. Redix  2016-04-21 06:47:14


Nekem van 2db gyári NP-QM71D akkum. Szegények ott porosodnak a polcon. Anno még a boltban vettem őket 30eFt körüli pénzért darabját. Kb. 4 éve hozzájuk sem értem. Jó tudni, hogy ezekhez a lámpákhoz jó, ha még jó egyáltalán az akku.

Válaszolok<-   

84613. Pákozdi Attila  2016-04-20 22:58:03


No csak hogy csatlakozzak magamhoz... ehhez a lámpához megérkezett két nagyobbacska QM91 akkumulátor... na ezekkel már meg lehet hajtani ezt a lámpát... volt egy másik hasonló QM91-es utángyártott akksi, de annak 1 perc után leesett a teljesítménye... és csak pislákolt a lámpa.
De szóval nem értem a gyártókat... nem egészen 6000 forint egy ilyen akku... igaz fel is hívják a figyelmet, hogy nem az eredeti Sony - mint ahogy az a csomagoláson és az akkun is szerepel, - hanem egy másik harmadik fél által termék. Ehhez képest első nekifutásra teljesíti amit elvárok... majd meglátjuk mi lesz később a napi használat során. Link! NP-QM91D 4140 mAh akku

Válaszolok<-   

84572. Pákozdi Attila  2016-04-13 08:27:06


Hát én nem sokat nézek ki ebből a 36 ledes lámpából, mert azt már tudom, hogy a mostani Amaran 198 ledes lámpám is néha kevés... 3-4 méterig nagyon jó fényt tudok vele csinálni ez tény, de meg is van az ára, mert egyenlőre nem tudtam olyan aksit rárakni amivel 5 percig teljes erővel bírta volna a világítást.
Könnyűnek nem mondanám ezt az Amarant, de cserébe iszonyat fénye van. Link! Amaran 198 C

Válaszolok<-   

84561. Hangvadász  2016-04-12 07:32:21


Egyfajta lámpához alapvetően egyféle korrekciós szűrő szükséges, ha leegyszerűsítjük a magyarázatot.
Az 5500 Kelvin körüli napfénylámpához egy sárgás, ami a benti lámpákhoz igazítja a fényt (vagy ennek valamilyen változata, pl. ami a fénycsövekhez stb.)

A műfénylámpákhoz (pl. halogén) meg egy kékes szűrő kell, ha természetes fénynél akarod használni. Tehát ha egy ablakon bejövő természetes főfényt akarsz vele deríteni, akkor is kell elé tenni kék fóliát.

Válaszolok<-   

84560. Dzsotti  2016-04-12 07:03:51


Ezek inkább 5-6500K körüliek és a benti viszonyokhoz kellhet a sárga lap, vagy ha nagyon sötét van és csak ennek a lámpának a fénye dominál a kamerán célszerű váltani a színhőmérsékletet (felhőre, vagy napocskára), de a tuti a manuálban egy fehér lapra, falra, zsepire állítani... legtöbbször ez a jó megoldás.

Válaszolok<-   

84559. pppbela  2016-04-11 23:37:32


A színes lapok a színkorrekcióhoz vannak. Nem tudom, milyen Kelvin-nel dolgozik az eszköz, de ha pld. 3200K és kevert fény van, akkor jó, ha teszel elé kéket. Az erdőben is lehet világítani és ha nem teszel elé kéket, akkor sárga lesz az arc.

De lehet, nem jól tudom.

Válaszolok<-   

84554. Hangvadász  2016-04-11 20:50:39


Ha jól sejtem, az erdőbe úgysem kellenek színes lapok

Válaszolok<-   

84553. Dzsotti  2016-04-11 20:39:10


Ezeken felbuzdulva veszek még ilyet is szintén 2db-ot, ezek jobbak és nem sokkal drágább: Link! 36ledes állítható fényerős kínai vacak

Válaszolok<-   

84552. Dzsotti  2016-04-11 20:34:05


Röhögni fogsz, most vettem 2 db ilyet, és jó, könnyű, villágít mint állat, kb 1 órát bír, de power bankról tölthető menet közben is, igaz nem lehet állítani a fényerőt és nem adtak hozzá szines lapokat, de ez pótolható, cserébe olcsó:
Link! mini32led-es kinai vacak

Előzménye    Válaszolok<-   

84551. Redix  2016-04-11 20:17:05


Vagy esetleg már videó lámpák is érdekelnek. A lényeg, hogy könnyű legyen, külső akkumulátoros, és szélesen világítson.

Válaszolok<-   

84549. Redix  2016-04-11 17:10:48


Egy kis segítség kéne. Vacillálok két kamera lámpa között. Az elsőt ismerem, ebből kisebb már volt, az bevált, csak az 45°-os derítést tudott. Számomra a széles megvilágítási szög fontos, a fényerő annyira nem. A második lámpát egyáltalán nem ismerem, de erősebb és 5°-kal nagyobbat vetít, csak sokkal nagyobb is. Használt már valaki ilyet, ilyeneket?
1. http://www.ebay.com/itm/Pro-LED-5080-Video-Light-DV-Camera-C...
2. http://batterywebshop.hu/video-lampak-vakuk/7225/led-vl012-v...

Válaszolok<-   

84197. pppbela  2016-02-06 14:14:26


Tudjátok, hogy, megosztó személyiség vagyok. Videómegosztó személyiség…

Válaszolok<-   

<< Frissebb Régebbi >>