hirdetés

hirdetés
Bejelentkezés..

Legutóbb nézted


Kapcsolat az ördöggel
Figyelem, új kérés-szabály!
Értékeléskor mindig indokolj is. Értékeléskor vedd figyelembe, hogy amatőrfilmről van szó, tehát ne a nagy filmekhez mérd. Azonban ne tűrj semmiféle igénytelenséget. Egyéb etikett, ajánlás: kattints

FANS





Értékelj!

kép helye


FANS
Készítette:  Makk Ádám MIP

Tartalom: Két ventillátorról szól. A kisebb igyekszik, hogy felülmúlja a nagyobbikat.

Műfaj: animation, short | Hossz: kb. 2 | Pontátlag: 8.00 | Ennyi értékelésből: 8


Letöltöm vagy megnézem, azután majd jövök és jól megírom.

Ha rossz a link: (nem található a film)
jelentsd itt a Szerkesztőségnek





<<Vissza a listához


Értékelésed

Értékeléskor mindig indokolj is, legalább röviden néhány szóban értékelj. Használhatod az értékelés generátort is. (Lásd lentebb.)
Ha bejelentkezel, te is értékelheted a filmet!


Korábbi értékelések

1 


4401. Levier értékelése : 9 pont


Én ilyet nem tudok ( nem is akarok, mert biztos tökölni kell vele napokat/heteket ) Bár érdekelne engem is az a Maya. Én Old school mozi párti vagyok 70-es/80-as évek. De ez olyan jó hogy te egyedül ezt megcsinálod és szerintem van úgy hogy egy csapat sem csinál ilyen jót ( bár az ritka ). Na szóval igen Pixar-os hatás, de még nem látom a névjegyedet a filmben (mármint ami olyan Makk Ádámos minden filmedben) De nem baj majd kialakul.
   Hozzáfűzés


1 
4402. MAKKADAM hozzáfűzése


Köszi, és igazad van, azt a hatást próbálom elérni, de elég nehéz amikor az a célom, hogy Pixar stílusban dolgozzak.


1 


4251. SEBI értékelése : 7 pont


Nem volt rossz, egyébként én is a tükröződéseket sajnálom, meg a jobb textúrák, az élethűbb arnyékok (mondjuk mental ray-el) nagyon nagyot tudna dobni a látványon.
Nem tudom mit használsz a Maya-n belül, de nagyon ajánlom, hogy próbáld ki a Vray renderplugin-t, nem fogsz benne csalódni, eléggé gyors és filmes minőséget produkál, ráadásul nagyon nagy a támogatottsága is! )
Így tovább!
   Hozzáfűzés


1 
4266. SEBI hozzáfűzése


Quantum: Igazad van a Vray-nél sokkal szebb a FinalRender animációknál. Próbálkoztam még Maxwell-el de arra valahogy nem éreztem rá, aztán meg a Brazil volt még amivel elég szép eredményeket produkáltam bár az meg eléggé bugos volt eleinte, meg nem volt annyi beállítása, de mostmár szépen kezdi kinőni a gyermekbetegségeit, a Mental Ray meg iszonyatosan lassú nekem.
Jah és amúgy már régóta tagja vagyok a két általad említett oldalnak (igaz nem aktívkodok az időmből, meg az eddigi csekély tudásomból kifolyólag :/ )

MAKKADAM: Írtam is, hogy a relatíve alacsony fizetéseket Magyaországra értettem Külföldön, azért még mindig sokkal jobban megéri ezzel foglalkozni (vagy külföldre bedolgozni egy projectbe)


4265. MAKKADAM hozzáfűzése


Ahova én jelentkezni fogok némi itthoni munka után, az a Pixar. Rendezőnek ott azért szeretnék el menni, mert fő célom mindig is a rendezés volt, és régebb óta csináűlom mint az animációt. Gondoltam miért ne párosíthatnám. Igen igaz, tényleg csak a legtehetségesebbek jutnak el oda. Ahogy mondtad, én inkább az animátori munkákra hajtok, illetve a modellezőire. Amiről beszéltél, az a shaderező, texturázó, shadingelő, renderelő szakma. A RenderMan-t a Pixárék fejlesztették ki, és azóta is az a legjobb. Az összes hollywood-i filmben, ahol animáció van, ott RenderMan-nel renderelnek.


4264. Quantum hozzáfűzése


Ez a 10000$-os (kb 2milla Ft) havi kereslet melyik cégnél van? Gondolom nem lehet magyar vállalat. Néhán 3D-s cégnél lenne protekcióm, de a tudásom még közel nincs olyan szinten, hogy bekerüljek hozzájuk. Egy magyar vállalatnál, ahol 3D-vel foglalkoznak, a csoportvezetők keresnek 700e-ret, többet nem nagyon.
Sebi! A RenderMan milliárdszor jobb, mint a VRay! A VRay-t nem animációra találták ki! Házi látvány munkára, álló képekre lett kifejlesztve. Animációnál már jönnek a flikkeres marhaságok, mint pl. a GI elkezd villogni, mert nem egyenletesen osztja el a fotonokat. A MentalRay-t nagyobb studióknak találták ki, az a raytracer (sugárkövetéses) renderelők ipari szabványa (a Vray is raytracer). Mivel alapvetően nem optimálisan, hanem pontosan számol, végtelen erőforrás is kevés lenne hozzá, ennek ellenére én szeretem használni . A RenderMan pedig nem sugárkövetéses, hanem raszteres. Ugyanazon az elven működik, mint a játékmotorok. Felvetíti a modellek vertexeit a képernyőre, majd a képernyő síkjában számolgat. Ennek köszönhetően hihetetlenül gyors. További erénye, hogy alapvetően nem grafikus a kezelő-felülete, hanem úgynevezett scriptelős, vagyis neked kell egy C-hez hasonló kódot írni a jelenetedhez. Itt iszonyat tudod optimalizálni.
Az, hogy a VRay nem számolja a kitakart felületet, ez komoly problémákhoz is vezethet, például egy hátsó tükör effekt esetén. Erről a funkciójáról még nem hallottam, bár nála már semmin sem lepődök meg. . . 3ds Max-hoz aranyközépút a finalRender. Gyors, pontos, aki VRay-ezik, annak könnyű átállni.
Még egy kis hozzászólás egy itteni kérdéshez, hogy a 3ds max az milyen. A 3ds max díjnyertes a modellezői felületéről. Azért szeretik használni a játékfejlesztők, mert nagyon gyorsan tudsz benne jó minőségű modelleket készíteni. Plussz nagyon egyszerűen pluginelhető, ebben jobb, mint a kollégája. A Maya pedig animációban jobb, továbbá az benne a szuper előny, hogy van hozzá RenderMan, ami nagyon megdobja a rendert. Ezért a filmesek inkább ezt használják. Természetesen pl. az ILM használja mind két terméket, az előzőt a modellezés miatt, a másikat az animáció és render miatt. A Transformersben lévő polygon milliárdokat nehéz lett volna időben megcsinálni csak Mayával. Viszont rettentő hiányosságuk a textúrázó felület, ami sok nehézséget hordoz magában, így azokat nem szokták használni, egyéb szoftverekhez fordulnak.
Ádám animációs filmjéről meg annyit, hogy hiányolom a GI-t. Nagyon amatőr hatása van, de látom, te inkább az animációra hajtasz rá. Nagyon szép része a 3d-s iparágnak. Ha meg viszont rendezni akarsz, tanuld meg a filmrendezést, mert nélküle nemigen fogsz ilyen állást kapni.
SEBI, MAKKADAM! Ha komolyabban akartok 3D-zni, gyertek el a World3D-re: www. world3d. hu Nem konkurenciája a Halivudnak, ezért bátran merem ajánlani. Az lenne a legjobb, hogy ha a két oldal támogatná egymást.


4263. DDT hozzáfűzése


Vigyázz, bilibe lóg a kezed!

10000 dollár igen. . . ha van protekciód, akkor is végig kell járni a szamárlétrát, aminek a legalsó fokain is majdhogynem te fizetsz, hogy dolgozhass és ez még csak az animálás, rendezőnek betörni még nehezebb sajnos


4262. MAKKADAM hozzáfűzése


Hát nem tudom, hogy ez manapság hogy van, de ahova én megyek majd dolgozni, ott ha van tehetséged, akkor 10. 000 dollárt kereshetsz havonta, és én ráadásul rendezőnek megyek majd késöbb, és akkor ott már millió dollárok vannak. És nem tudom hogy honnan hallottad, de az animációs szakma legalább olyan jól fizet mint a live action filmek. Az más kérdés, hogy van-e hozzá tehetséged, vagy nincs. Ha van, akkor élvezed csinálni, viszonylag könnyen megy, és még jól is fizet. Szerintem ez nem rossz így.


4260. SEBI hozzáfűzése


Úgy volt, hogy autodidakta módon tanulom, vettem könyvet is hozzá, és szépen elkezdtem csinálni az alapoktól, viszont az a gond van, hogy rájöttem Studio Max-hez rentgeteg idő kellene, hogy profi szinten tanuljon meg az ember, ráadásul kapcsolataim révén megtudtam, hogy nálunk nagyon nem éri meg ilyen fajta munkákat vállalni, mert a munka arányához képest nem jól jövedelmező Mao. -on ez a szakma.

Igazából mostanság már csak effektezésre használom, meg talán majd ha lesz időm megint nekiállok tanulni és elkészítem a saját Intro Animiációmat vele. Korábban küldtem itt Halivudon egy linket egy bolygós animációmról.

Engem sokkal jobban érdekelne élőszereplős filmbe live 3D animáció beillesztése 3D tracking-el, na abban sztem több lehetőség van manapság (valamelyikőtök rakott is fel ide asszem egy tracking tesztet, lehet te voltál)


4254. MAKKADAM hozzáfűzése


A rendereléshez elég jó gépem van, 4 processzorral.
Ráadásul 2 géppel renderelek. A renderman-t tényleg csak a legprofibbak használják, azért is próbáltam ki.
Minőségben, az a legjobb. Nekem a Maya eredetiben van me, nem letöltött. Ezzel dolgoztam stúdiókanak stb. .
Vray viszont nincs benne. Biztos le lehet szedni valahonnan, de azt csak feketén. Most hogy elkezdtem dolgozni így már a renderman-t sem használom. Végül is ha belegondolunk, a rendertől nem függ olyan sok minden. A legtöbb ember idegeskedik azon hogy jól be legyen állítva, vagy hogy elrontották, pedig a jó bevilágítással is lehet látványos képeket kreálni.
Én fél évig, heti 3-szor egész nap tanultam a Mayát egy stúdióban. Ez idő alatt, számtalan hiba történt vagy a renderrel, vagy még modellezés közben, vagy animálás, vagy mappingelés, riggelés stb. . közben. Csak azért, mert az előbbieket tapasztalatból mondom. Amúgy a 3D Max az milyen? Mennyire vagy benne? Érdekelne Mert nem sok 3D grafikussal találkoztam még itt.


4253. SEBI hozzáfűzése


Maya-ban semennyire. 3D Studio Max-ben van némi csekély tapasztalatom
A metal ray télleg lassú. Nem tudom milyen erős géped van, de én erre a minőségre sokallom az 56mp-es renderidőt még HD-ban is. Nem ismerem a Renderman-t, de mondom, szerintem annál sokkal hatékonyabb, és gyorsabb a Vray. Nézz körül guglival a neten, nagyon sok gyakorlás, meg tutorial is található hozzá. A Renderman sztem nagyfilmekhez van kifejlesztve ahol nem annyira számít a processzoridő, mivel nagy gépparkok renderelik a filmeket, de szegény ember gépparkja mondjuk max. pár hálózatba kötött gép-ből áll (de általában csak 1 gépre telik), emiatt nagyon számít a hatékony renderelés. Pl: a Vray nem számolja ki a háttérben kitakart pixeleket, ezzel is rengeteg időt takarítva meg a felhasználónak, míg a Mental Ray pl: kegyetlenül mindent lerenderel még ha az nem is látszódik fizikailag a képen.


4252. MAKKADAM hozzáfűzése


Köszi a tanácsot, de én ha tehetem, akkor renderman-t használok. Elvileg az a legjobb. Tükröződést, azt hova gondoltad? Jobb textúrát, sajnos nem találtam egy ventillátornak. A mental-ray az túl lassú, ráadásul motion blur-t azt használom, ami megint csak lassít a render időn. Az árnyékokat elég raytrace-el lerenderelni, ahoz hogy élethü legyen, csak az megint lassítja a render time-ot. Ráadásul HD-ban renderelek. Ha kiszámoljuk, így a render idő az kb 56 másodperc egy frame, és én 1680 képkockát rendereltem, és így lett kb 1 perces videó. De megfogadom a tanácsodat. Amúgy te mennyire vagy benne a Mayában?


1 


4169. pix értékelése : 8 pont


Nekem is bejött, főleg mivel én is valami hasonló munkát végeztem. . . annyit tennék hozzá, talán próbálj meg, egy picit több fényt használni, és tükröződést, tudom megdobja a render időt, de ez nem egy két órás mozi, így elérnéd a pixaros hatást, egyébként gart
   Hozzáfűzés


1 
4193. MAKKADAM hozzáfűzése


Köszi.


4192. Halivud Estevez hozzáfűzése


Utólag: írsz nekem mailt.
Bejelentéskor: a lap alján egy internetes címen lévő képet kell megadni. Jelenleg ez a rendszer, nyáron. . . lehet, hogy átcsináljuk feltöltősre.


4189. MAKKADAM hozzáfűzése


Csak egy kérdés. Hogyan lehet képet belinkelni a film mellé? Kicsit hülye vagyok ehez. köszi


4183. pix hozzáfűzése


Talán rosszul fejeztem ki magam, még ha este is játszódik, egy kicsit több fény kell, hogy élethűbb legyen, pixarosat, meg a film szín, illetve látvány minőségre értettem, animáció szinten elég jól állsz.
Pl. : fémet néha szokta nagyon picit halovány kékkel megvilágítani, hogy életszerű hatást érjenek el, így sikerül fémes hatást elérni. Erre gondoltam. Probáld ki, megéri


4178. MAKKADAM hozzáfűzése


Köszi. Teljesen, azért nem akarok Pixaros hatást. Azért szeretném, ha félig meddig az én stílusom is lenne. Az a baj, hogy maga a jelenet, este játszódik, tehát túl sok fényt nem használhatok. A tökéletes Pixar hatáshoz meg nincs meg mindenem, úgyértem, Pixar-ék maya Renderman-nel renderelnek, ami megdobja a kép minőségét. Most csinálom a következő részt, sajnos hasonló fény viszonyokkal. Majd a többi jelenetben, megpróbálok egy kis élénkséget rakni a dologba. Megjegyzem, azért az első pixar rövidfilm a Luxo jr. az sem volt túl szinezve, és tükröződés sem volt. Azért köszi.


1 


4156. Nomax értékelése : 8 pont


Nincs mit hozzá fűzni. . .
   Hozzáfűzés




4145. OSSYNI értékelése : 8 pont


Makkadam bizony nem is titkolta eddig sem, hogy tud Pixarosan animálni.
Nos itt a bizonyíték!

Gyakorlatilag 74, 97% -an meg is állja a helyét a pixaros rövidfilmek között.

Nos egy két momentum. . .
Kevés a szín fényerő a videónak a tökéletes pixar hangulathoz. A megfelelő szín és fényerő a The end feliratnál tökéletes!
A másik pedig, azt nem én vettem észre hanem haverom, hogy a konnektor a levegőben van nem a falon.
De összességében elismerésem tényleg nagyon ott van!
   Hozzáfűzés


1 
4146. MAKKADAM hozzáfűzése


Köszi szépen. Ez jól esik ilyenkor. A konnektorról meg annyit, hogy nem a levegőben van, hanem egy kis tartón, ami a földbe van beleszúrva. De köszi.


1 


4144. Milán értékelése : 7 pont


b*zz nem is tudtam hogy tudsz ilyeneket jó lett csak erősen emlékeztetett a Pixar Short Films -ekből a lámpás rövid filmre. . . az animáció, a zene, a story. . mondhatni egyazonban kb ugyanaz de mindegy, nem pofázok, mert én ilyeneket se tudok
grat
   Hozzáfűzés




4140. ZOLIWOOD értékelése : 9 pont


Tudtam, hogy profi vagy! (Azt is tudom, ebben milyen sok munka van!)
   Hozzáfűzés


1 
4143. MAKKADAM hozzáfűzése


Köszi szépen, jó hallani, mellesleg csinálom a következő részt.


1 


4135. Halivud Estevez értékelése : 8 pont


Szép, hangulatos, és LOL a ventillátorok mozgása, a fejcsóválás, ahogyan életre kelnek a masinák

Ügyi
   Hozzáfűzés


1 
4142. MAKKADAM hozzáfűzése


Köszönöm szépen. Ha kell valami segítség ilyen téren, akkor szólj.


1 
1